شرح وظایف مدیر فناوری اطلاعات

  1. تجهیز و بروزرسانی سامانه‌های اطلاعاتی نظیر سامانه آموزشی، پژوهشی، کتابخانه، تغذیه و سامانه‌های اداری- مالی.
  2. مدیریت شبکه‌های رایانه‌ای و فراهم نمودن ارتباط میان آنها.
  3. مسولیت ارتباطات اینترنتی و امور داده‌ای.
  4. مسولیت راه اندازی، نگهداری و توسعه Data Center.
  5. تجمیع داده‌های موسسه و ارائه سرویس‌هایی جهت دسترسی تحت شبکه به آنها.
  6. پشتیبانی سخت افزاری و نرم‌افزاری سیستم های موسسه.
  7. اجرا و ابلاغ سیاست‌های اعلام شده از جانب معاونت پژوهش و فناوری.

 وظایف در حوزه خدمات و پشتیبانی

  1. آماده‌سازی رایانه‌ها (نصب ویندوز، درایورها، نرم افزارهای عمومی، پرینتر،…).
  2. نگهداری رایانه‌ها (بروز رسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها و…).
  3. راه اندازی سرویس‌های شبکه برای کاربران (اینترنت، به اشتراک گذاری فایلها ،پست الکترونیک، …).
  4. نصب و راه‌اندازی نرم افزارهای تخصصی – مانند آموزش، مالی شبانه، تغذیه و…- برای واحدها و آموزش اولیه اجرای نرم افزار.

 وظایف در حوزه شبکه و زیرساخت

  1. نگهداری شبکه‌ها (ارائه سرویس شبکه کارا برای تمامی کاربران).
  2. ایجاد و راه‌اندازی شبکه های جدید مورد نیاز (نیازسنجی شبکه، راه کارهای پیاده سازی، پیگیری اجرا و پیاده سازی و..).
  3. توزیع و مدیریت پهنای باند اینترنت و اجرای سیاست های کلان اینترنت.
  4. ایجاد و حفظ امنیت لازم برای تمامی سرویس های سطح شبکه و دسترسی ها به منابع مختلف – سیاست های امنیتی نرم افزارها و سرورها.
  5. پیکربندی امنیتی سرورهای موجود.
  6. مدیریت کاربران اینترنت (ساعات دسترسی، سطح دسترسی، …).
  7. پیگیری نصب و راه اندازی بخش سروری نرم افزارهای خریداری شده یا مورد نیاز و تعامل با پیمانکار در حوزه سرور.
  8. نگهداری سرورها و بانک‌های اطلاعاتی هریک (بروزرسانی ویندوز ها، آنتی ویروس ها، پشتیبان گیری از بانک های اطلاعاتی و سیاست های اجرای نرم افزار ..).

وظایف حوزه نرم افزار 

  1. پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم.
  2. مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرآیند ها.
  3. هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها.
  4. آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه.
  5. تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری.
  6. مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری.

ارتباط با مدیر مرکز فناوری اطلاعات